31 marca 2019

Ulubieńcy ostatnich miesięcy - częśc I: akcesoria do makijażu i demakijażu

Ostatnio na blogu sporo było postów o kosmetykach, które się u mnie nie sprawdziły. Nadeszła więc pora opowiedzieć trochę o produktach, które bardzo polubiłam używać. Produktach, po które sięgałam najczęściej w ciągu ostatnich miesięcy. Okazuje się, że zebrało mi się ich całkiem sporo, dlatego pomyślałam, że najlepiej będzie stworzyć trzy posty na ten temat. Dziś będzie o akcesoriach do makijażu i demakijażu.


 
GĄBECZKI DO PODKŁADU I KOREKTORA

Jeszcze początkiem zeszłego roku nie wyobrażałam sobie, aby nie używać pędzli do podkładu. W ten sposób najlepiej mi się go aplikowało. Obecnie tak się u mnie pozmieniało, że nie używam już pędzli. Odstawiłam je na rzecz gąbeczek, ponieważ dzięki nim uzyskuje ładniejsze efekty. Podkład prezentuje się bardziej świeżo i mogę zaaplikować go bardzo cieniutką warstwą.


Moje najulubieńsze gąbeczki są z BLEND IT. Jednak tylko te marmurkowe. Nie polecam jednokolorowych, ponieważ one szybko się niszczą. Kupuję zawsze dużą i malutką gąbeczkę. Ta większa służy do aplikacji podkładu na skórę twarzy, a ta malutka jest idealna do korektora pod oczy. Niedawno przeprosiłam się też z Beauty Blenderem w wersji różowej. Używałam ich na początku mojej przygody z gąbeczkami. Potem odstawiłam na rzecz BLEND IT. Jednak ostatnio powróciłam do Beauty Blendera i używam wszystkich tych gąbeczek ze zdjęcia na zmianę. Ze względów higienicznych gąbeczki wymieniam co 3-4 miesiące.


PĘDZEL DO BLENDOWANIA

Jeśli miałabym wskazać najmiększy pędzel jaki mam od razu powiedziałabym, że jest to M Brush numer 06. Kupiłam go już parę miesięcy temu. Był to dość drobi zakup, ponieważ pędzel kosztuje 69,90 zł. Jednak jest warty każdej wydanej na niego złotówki. Tak miękkiego i świetnie aplikującego cienie pędzla jeszcze nie miałam. Chętnie zaopatrzę się w jeszcze kilka pędzli Maxineczki.


Włosie ma bardzo miękkie. Jest dobrze wyprofilowany. Jego kształt to takie lekko spłaszczone jajeczko, dlatego świetnie blenduje się nim cienie. Polubiłam go bardziej niż moje dotąd ulubione pędzle marki Zoeva. Myłam go już wiele razy i włosie cały czas jest takie samo. Jedynie zmył się z niego całkowicie numer, a także częściowo logo marki.

Pędzel ten wykonany jest z włosia kozy. Skuwka pozłacana 24K złotem.
Długość włosia: 16 mm
Długość pędzla: 151 mm


GĄBKA KONJAC

Gąbka Konjac w kosmetyce i medycynie japońskiej istnieje od przeszło 1500 lat. To produkt w 100% naturalny i biodegradowalny, jest wolna od szkodliwych, drażniących i mogących podrażnić skórę substancji. Gąbki te używałam już jakiś czas temu. Potem przestałam - w sumie nie wiem dlaczego. Od stycznia znów do nich powróciłam. Do tej pory miałam takie zwykłe białe. Teraz kupiłam wersję z bambusowym węglem drzewnym przeznaczoną do cery tłustej i problematycznej. Węgiel taki ma naturalne właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze. Gąbka skutecznie usuwa zrogowaciały naskórek. Powodując, że skóra staje się gładka.



Na zdjęciu nie wygląda może zbyt ładnie. Tutaj jest akurat wyschnięta. W kontakcie z wodą intensywnie pęcznieje, staje się delikatna i miękka. Zapewnia subtelne i łagodne dla skóry oczyszczenie bez podrażnień. A dodatkowo pozwala na minimalne użycie kosmetyków myjących, zmniejszenie ilości produktów oczyszczających, czyli znaczne uproszczenie pielęgnacji. Jedyną jej wadą jest to, że gąbka schnie powoli. Choć można ją dezynfekować i prać w wysokich temperaturach, często ulega uszkodzeniom i pomimo zachowania wzmożonych środków ostrożności: pleśnieje w środku.  Dodatki do gąbki szybko się wypłukują i tracą swoją wartość aktywną, dlatego wymieniam ją co najmniej co 3 miesiące.

Mieliście któryś z tych akcesoriów?
Co o nich sądzicie?

27 komentarzy

  1. Tej ostatniej gabki nie mialam :( ale pedzle i gabki do makijazu uzywam codziennie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jakiś czas jej nie używałam. Teraz do niej powróciłam.

      Usuń
  2. Może sama się zdecyduje na jeden porządny pędzel do blendowania. Co jakiś czas kupuje kolejny bo każdy się psuje, albo robi plamy. W konsekwencji za 3 pędzle, które są do kosza, mogłabym kupić jeden konkretny :D Ten sobie zapamiętam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie tak wolę - kupić jeden ale porządny. Kupuję je co jakiś czas.

      Usuń
  3. j a właśnie planuje zakupić gąbeczki do podkładu :D
    A gąbkę Konjac uwielbiam :D Świetnie myje mi się nią twarzyczkę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. miałam gąbkę Konjac ale ja jej akurat z bardzo nie lubiłam

    OdpowiedzUsuń
  5. Gąbeczki do makijażu to u mnie must have :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie u mnie też. Już nie używam pędzli do podkładu.

      Usuń
  6. ja podkład nakładam palcami :) a tej ostatniej gąbki też nie znałam ale może sobie zafunduję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam tez, ze pedzle Maxineczki są swietne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego chciałam je wypróbować. Na razie mam jeden i jest świetny.

      Usuń
  8. Konjak mam i bardzo lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Podkład nakładam pędzlem, ale zawsze mnie kusiło by wypróbować gąbeczkę. W końcu muszę się przełamać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś uznawałam tylko pędzle. Ale odkąd wypróbowałam gąbeczki, to pędzle poszły w odstawkę.

      Usuń
  10. Muszę odkopać swoją gąbeczkę konjac :D Gąbek do makijażu raczej nie używam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do Konjac powróciłam po krótkiej przerwie.

      Usuń
  11. Również uwielbia gąbki blend it, odkąd je mam nie wyobrażam sobie nakładania podkładu czymś innym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :)) Ale teraz chciałabym wypróbować te nowe niebieskie gąbki z Hulu.

      Usuń
  12. Pierwszy raz słyszę o gąbeczce Konjac - przyznam że nie wygląda za przyjaźnie ale...najważniejsze że działa;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te gąbki są znane już od dawna. Fakt - nie wygląda zbyt pięknie, ale swoje robi.

      Usuń
  13. Moim zdaniem w pędzel do blendowania warto zainwestować, bo posłuży nam on lata.

    OdpowiedzUsuń