18 sierpnia 2013

Szampon wzmacniający włosy z tataraku

Prezentowałam Wam w lipcu kosmetyki, które otrzymałam do testów od Pachnącej Krainy. Zaciekawił Was wtedy szampon wzmacniający włosy z tataraku. Używam go już półtora miesiąca i mogę na jego temat co nieco powiedzieć :))


Szampon znajduje się w plastikowej butelce zakręcanej na korek. Nie wyróżnia się ona niczym szczególnym. Jednak design opakowania nie jest najważniejszy - nieraz rzucające się w oczy, kolorowe opakowanie skrywa bubla pospolitego. A w takim zwykłym, prostym może znajdować się coś ekstra. W przypadku tego szamponu wszystkie informacje o nim zawarte znajdują się na dołączonej kartce. 

Sam szampon jest dość gęsty i ma jasno brązowy kolor. Jego zapach jest mocny i ma w sobie egzotyczne nuty zapachowe. Nie jest on drażniący - mi się podoba. Niestety nie utrzymuje się po myciu na włosach. Dużym plusem tego szamponu jest jego wydajność. Stosuję go wedle zaleceń producenta, czyli: przez pierwszy tydzień myłam nim włosy codziennie, a potem co 2-3 dni. Używam go od początku lipca, a jego zużycie prezentuje się jak na zdjęciach. 

Z ulotki wyczytałam, że aby powstrzymać wypadanie włosów trzeba zużyć 2-3 butelki szamponu. Potem go odstawić i używać inny. Szampon ten jest na tyle silnie działający by nie trzeba było go stosować przez cały czas. Ma on pomóc w zatrzymaniu wypadania włosów i odbudowy cebulek. Później organizm musi zacząć radzić sobie sam.

Szampon zawiera w sobie:
  • oleisty wyciąg z tataraku, który znany jest z leczenia wypadania włosów, łupieżu, dermatozy i innych chorób skórnych. Działa przeciw zapalnie, ściągająco i bakteriobójczo. Tatarak doskonale radzi sobie we wzmacnianiu cebulki w przypadku chorób, które wpływają na wypadanie włosów. Ważną dodatkową cechą tataraku jest powstrzymywanie łojotokowego zapalenia skóry. Tatarak nie ma specjalnego wpływu na sam włos. Łuski włosowe po zastosowaniu szamponu z tatarakiem na nowo przylgną, a sam włos stanie się wytrzymalszy.
  • oleisty wyciąg z Henny jest doskonałym środkiem antyseptycznym, wykorzystywanym w leczeniu chorób skóry, przede wszystkim zapobiega grzybicy. Henna wzmacnia włosy nadając im piękny blask. Wyciąg oleisty z Henny nie ma wpływu na kolor włosów - nie farbuje ich ani nie przyciemnia.
  • wyciąg z rumianku złagodzi swędzenie skóry głowy, drobne ranki, krostki powstałe od łojotokowego zapalenia skóry lub od nadmiernej potliwości. Działa łagodząco i kojąco.
  • oliwa z oliwek podudzi wzrost włosów oraz odżywi cebulkę włosową dużą ilością witamin, łagodzi suchość skóry głowy i drobne podrażnienia.
  • olej laurowy to naturalny konserwant - działa łagodząco, przeciwbakteryjnie i przeciwgrzybicznie. Dzięki niemu skóra głowy długo zachowuje "czystość" od wszelkich bakterii, wirusów, grzybów.
Źródło: ulotka dołączona do szamponu

Szampon dobrze oczyszcza włosy. U mnie najlepiej sprawdził się, gdy używałam go w metodzie OM. Najpierw nakładałam na włosy odżywkę, a następnie myłam je tym szamponem. Wtedy włosy wyglądały świetnie. Były miękkie, gładkie i puszyste. Natomiast, gdy próbowałam od razu myć włosy tym szamponem, a potem nałożyć odżywkę efekt nie był dobry. Włosy robiły się szorstkie, bardzo się plątały i kołtuniły.

Szampon ma działanie przeciwłupieżowe. Zaczęłam mieć niewielki łupież, którego szybko pozbyłam się. Ciężko jest mi natomiast wypowiedzieć się czy ten szampon wpływa na zmniejszenie wypadania włosów. Mi włosy wypadały w bardzo dużych ilościach, dlatego z początkiem roku zabrałam się za zrobienie czegoś z tym ich stanem. Aktualnie wypada mi już o wiele mniej włosów. Szampon ten zapewne jest jednym z czynników, które się do tego przyczyniły.

Pojemność: 150 ml

Cena: 18 zł

Dostępność: sklep internetowy Pachnącej Krainy (klik)

Kraj pochodzenia: Syria

Skład: Aqua Destillata, Sodium Laureth Sulfate (aby szampon pienił się), Oil Olive, Laurus Nobilis, Nigella Sativa Seed Oil, Polyquart, Cocamide, D-PANTHENOL, Chamomilla Recutita Extracts, Lawsonia Recutita Extracts, Herb Extracts, Herbs Extracts Acorus Calamus.

66 komentarzy

  1. Jestem ciekawa jakby się u mnie sprawdził :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go byłam ciekawa, bo wcześniej nie słyszałam o takim szamponie.

      Usuń
  2. Przydałby mi się taki ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Buteleczka faktycznie się nie wyróżnia. Dobrze iż dołączono kartkę informacyjną! Mnie niepodobna się ten SLS w składzie dlatego na co dzień bym go nie stosowała tylko co któreś mycie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja aktualnie stosuje go co któreś mycie.

      Usuń
  4. ooo ciekawy szampon, nie miałam nic z tatarakiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest mój pierwszy produkt z tatarakiem - wcześniej też nic nie miałam.

      Usuń
  5. Moje włosy ostatnio wypadają na potęgę i kruszą się ;/ To pewnie działanie promieni słonecznych. Właśnie dzisiaj rozpoczęłam kurację pewnym specyfikiem. Liczę na efekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ta kuracja Ci pomoże.

      Usuń
  6. nigdy w życiu nie mialam stycznosci z takim szamponem...

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie ciekawe produkty i przyznam, że z chęcią poznałabym działanie na własnej czuprynie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie widziałam tego szamponu, ale bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. OO jak tu ładnie mm co za zmiany ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzebowałam wprowadzić kilka zmian na blogu.

      Usuń
  10. o jacie! pierwszy raz spotykam się z tym szamponem. Ciekawy produkt ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Butelka to uwagi nie przyciaga, ale taki urok naturalnych kosmetyków, są lekko tajemnicze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. przepiękne zdjęcia a szampon zachęcający:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy produkt, bardzo zachęcający :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy, chętnie bym go wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawy szampon, nie słyszałam wcześniej o tej serii kosmetyków :) no i mega wydajny, skoro po takim czasie używania masz go aż tyle.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie miałam, ale jakoś mnie nie kusi...

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawi mnie jakby się u mnie sprawdził.

    OdpowiedzUsuń
  18. Może i szampon zachęca, ale co to za butelka? Chyba producent w ogóle nie pomyślał...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opakowanie ma bardzo proste i skromne. Też uważam, że powinno być chociaż nieco ładniejsze.

      Usuń
  19. Wydaje się byś fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie słyszałam o szamponie z tataraku, brzmi bardzo intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy kosmetyk i dobrze ze się sprawdził

    OdpowiedzUsuń
  22. w sumie to by mi się przydał taki szampon ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. chciałabym coś takiego wypróbować!!!:*

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo ciekawy produkt, przydałby mi się taki szampon :))

    OdpowiedzUsuń
  25. buteleczka skromniutka;p gdybym miała kupować tylko po wyglądzie opakowania, na penwo byym tego nie wybrała xd i bym żałowała potem:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - ja też bym pewnie tak zrobiła.

      Usuń
  26. oo, ciekawe, nigdy go nie próbowałam:) ściskam

    OdpowiedzUsuń
  27. O!to chyba coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wydaje się być ciekawym kosmetykiem!:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ciekawy, fajne działanie:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawy produkt, ale nigdzie u siebie takiego nie widziałam ;-)
    Co powiesz na wzajemną obserwację?
    Pozdrawiam,

    zabawa-moda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. zaciekawiłaś mnie tym szamponem, zwłaszcza, ze wyciąg z henny nie przyciemnia włosów, a coś się chyba niedobrego zaczyna na moim skalpie ;/

    OdpowiedzUsuń
  32. p.s. dopiero teraz zwróciłam uwagę , jaki masz ładny nagłówek w szablonie bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ciekawy.. nigdy się z nim nie spotkałam:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda fajnie :-) śliczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie słyszałam jeszcze o tym szamponie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Wygląda bardzo ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Z chęcią bym go wypróbowała , mam strasznie zniszczone włosy :C

    OdpowiedzUsuń
  38. opakowanie nie zachęca, w porwaniu z pukami drogerii wymieka, ale liczy sie działanie

    OdpowiedzUsuń