26 sierpnia 2013

Olej arganowy - właściwości i zastosowanie

O oleju arganowym słyszała już zapewne każda blogerka. Ja do tej pory czytałam tylko wiele recenzji na jego temat. Aż do czasu kiedy otrzymałam go do przetestowania od Pachnącej Krainy. Olej ten zawojował moją pielęgnację i stał się wielkim kosmetycznym odkryciem. Zastanawiam się teraz czemu nie zdecydowałam się na jego zakup od razu, gdy tylko przeczytałam pierwsze posty na jego temat ???


Właściwości oleju arganowego:
- silne działanie regenerujące i dezynfekujące skórę
- wzmacnia włosy oraz regeneruje paznokcie
- łagodzi agresywne działanie słońca i wiatru
- jest doskonały dla dojrzałej skóry
- chroni przed przedwczesnym pojawieniem się zmarszczek
- łagodzi objawy trądziku młodzieńczego, alergii, łuszczycy
- przynosi świetne efekty w chorobach skóry: jest stosowany także przy egzemie, pęknięciach skóry
- hamuje proces starzenia się skóry
- ujędrnia i nawilża skórę
- powstrzymuje utratę wody przez skórę, pobudzając odbudowę bariery lipidowej naskórka-pielęgnuje skórę przed i po opalaniu 


Olej otrzymałam zapakowany w kartonik z ozdobną kokardką. Dołączona do niego jest również ulotka z istotnymi informacjami. Olej znajduje się w butelce wykonanej z ciemnego szkła. Tak właśnie powinien być przechowywany. Nie kupujmy go w opakowaniach plastikowych, ani też z jasnego szkła. Ponieważ pod wpływem słońca olej ten traci swoje właściwości. Butelka posiada dozownik, który dobrze odmierza ilość oleju, którą potrzeba nam w danym momencie.

Używałam go na wiele sposobów: do pielęgnacji ciała, włosów, twarzy, dłoni, skórek i paznokci. W moim przypadku nie sprawdził się do twarzy, ponieważ okazał się zbyt komedogenny. Za to lubiłam go wcierać w skórę zaraz po kąpieli. Jednak najlepiej używa mi się go na włosy. Ponieważ mam jego małą buteleczkę, to skupiłam się na używaniu go głównie na włosy. Pod jego wpływem ich stan się znacznie poprawił. Nie są przesuszone i nie puszą się tak bardzo. Wyglądają bardziej zdrowo. Są też znacznie milsze i gładsze w dotyku. Znalazłam gdzieś informacje, że olej arganowy najlepiej sprawdzi się u posiadaczek włosów o niskiej/średniej porowatości. Czyli takich jak ja mam :)) Najlepsze jednak jest to, że wystarczy, gdy użyję go od 3 do 4 kropli. Przy większej ilości włosy wyglądają jakby były przetłuszczone. Zresztą w przypadkach, gdy go inaczej używałam również wystarczyło zaaplikować jego niewielką ilość. Pod tym względem jest bardzo wydajny.

Podsumowując zobaczcie na ile sposobów można go używać:
  • smarować nim końcówki włosów lub całe włosy,
  • aplikować go na twarz, szyję i dekolt,
  • dodawać do glinek i masek,
  • wcierać w skórki paznokci,
  • nawilżać ciało po kąpieli,
  • natłuszczac nim usta,
  • dodawać do mieszanki OCM,
  • a nawet czytałam, że można dodawać go do szamponu.

Pojemność / cena:
Pachnąca Kraina oferuje kilka wariantów pojemnościowych:
- 10 ml  za 7 zł (olej arganowy kosmetyczny, surowy, niefiltrowany) - po to, aby wypróbować jak ten olejek się sprawdzi
- 60 ml za 30 zł (olej arganowy kosmetyczny, surowy, niefiltrowany)
- 100 ml za 45 zł (olej arganowy kosmetyczny, surowy, niefiltrowany)
- 500 ml za 180 zł (olej arganowy kosmetyczny, surowy, niefiltrowany)
- 100 ml za 36 zł (olej arganowy spożywczy)

Dostępność: sklep internetowy Pachnącej Krainy (klik)

Na koniec jeszcze parę informacji, które znalazłam o tym, na co należy zwrócić uwagę przy zakupie tego oleju:
  • by był to olej kosmetyczny, a nie spożywczy,
  • sprawdzić czy w składzie widnieje tylko 100% olej arganowy, występujący również pod nazwą Argania Spinosa (Argan) Nut Oil oraz czy jest to olej, a nie olejek (mieszanina różnych olejów),
  • o oryginalności produktu świadczą certyfikaty - unikajcie niecertyfikowanych produktów,
  • najlepiej, żeby był to produkt Fair Trade - pochodzący ze sprawiedliwego handlu.

Używałyście już olej arganowy ???
Jestem ciekawa jakie są Wasze doświadczenia z tym olejem 
i czy znacie jeszcze inne sposoby jak go można używać ???

59 komentarzy

  1. miałam dokładnie ten olejek, używałam na twarz jak serum, dodawałam kwasu hialuronowego

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bardzo byłam zadowolona z działania olejku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. faktycznie ma wiele zastosowan :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o będę musiała go kupić! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto go kupić. Ja teraz żałuję, że nie kupiłam go wcześniej.

      Usuń
  5. Jeszcze nie używałam, ale może wypróbuję na włosy, skoro polecasz taki wariant :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co jakiś czas nakładam olej arganowy na całą twarz, daje świetne efekty. Często nakładam go też na skórki i końcówki włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go na twarz za bardzo nie lubię nakładać. Na skórki próbowałam, ale przez to, że mam go dość mało, to skupiłam się na włosach.

      Usuń
  7. Miałam ale z innej firmy i bardzo go lubiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam ale nie interesowałam się ze względu na to, że mam bardzo suchą i młodą skórę. Produkt chyba nie dla mnie. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu nie dla Ciebie ??? Można go używać bez względu na wiek.

      Usuń
  9. Mam olejek arganowy z John Masters Organiques i jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Stosowałam go na skórę twarzy, ale nie zauważyłam żadnych zmian. Resztę buteleczki posłużyło mi do olejowania włosów i one były z niego bardzo zadowolone. Szkoda tylko, że cena jest wysoka, a zapach mocno nieprzyjemny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi jego zapach nie przeszkadza. Gdy zużyję to opakowanie, to zapewne kupię następne.

      Usuń
    2. Może kupiłaś olej arganowy do celów spożywczych? Przy zakupie warto sprawdzić dokładnie dostawcę, czy ma certyfikat, skąd bierze olej itp.

      Usuń
  11. nigdy go nie miałam, ale zastanawiam się nad kupnem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej tylko czytałam opinie na jego temat. Dobrze, że w końcu trafił w moje ręce i mogłam przekonać się jak działa.

      Usuń
  12. nie miałam, ale muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam jeszcze, ale czuję się skuszona;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że w końcu go wypróbowałam, bo też go bardzo polubiłam.

      Usuń
  15. Już któryś raz mam ochotę się zabrać za olejowanie włosów! Może wreszcie mi się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się olejować, ale nie byłam w tym zbyt systematyczna. Natomiast olej arganowy stosuje regularnie, bo widzę efekty jego działania.

      Usuń
  16. miałam ale mm mogłam go stosować tylko na noc i rano myć włosy ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może za dużo go używałaś ??? Mi wystarczą tylko 3 krople. Gdy użyję więcej, to zaraz mam włosy takie jakby przetłuszczone.

      Usuń
  17. Ja jeszcze nie używałam, ale mnie kusi;)

    zostały 3 ostatnie godz konkursu-zapraszam
    http://zakrecony-swiat-marty.blogspot.com/2013/07/nowe-zycie-bloga-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiem, że jest bardzo uniwersalny, ale sama jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dawno nie miałam w swojej kolekcji ale uwielbiam :))

    OdpowiedzUsuń
  20. a moje włosiska coś arganu nie lubią ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to dlatego, że sprawdza się najlepiej u osób o nisko porowatych włosach, a Ty masz wysoko porowate ?

      Usuń
  21. Muszę i ja wypróbować ten olejek:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie używałam, ale czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz żałuję, że nie zaczęłam używać go wcześniej.

      Usuń
  23. z chęcią kiedyś po niego sięgnę, bo miałam odżywkę z olejkiem arganowym i świetnie się spisywała :)

    OdpowiedzUsuń
  24. nie stosowałam, ale muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam zamiar zacząć stosować go do olejowania włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  26. jeszcze nie stosowałam arganowego, ale bardzo mnie zachęciłaś. Chyba kupię jako zabezpieczacz koncówek:)

    OdpowiedzUsuń
  27. jest wspaniały dla kazdego!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. znany znany :) ale własnie niewypróbowany jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  29. super post! ja mam bzika na punkcie tego oleju!

    OdpowiedzUsuń