14 października 2014

JabaLabs serum hialuronowe

Drugim kosmetykiem, który otrzymałam w ramach Wielkiej Akcji Testowania organizowanej przez portal Uroda i Zdrowie jest serum hialuronowe JabaLabs przekazane od drogerii internetowej www.cofamyczas.com. Tematy związane z kwasem hialuronowym przewijają się często na blogach. Jednak ja do tej pory nie uświadamiałam sobie jak bardzo ważna jest to substancja. Od września skupiam się na zapoznaniu się z budową skóry i jej funkcjonowaniem. Przy okazji zgłębiam też temat jak działa kwas hialuronowy i dlaczego jest nam potrzebny. Dzięki temu dowiedziałam się wielu ciekawych informacji.


Co to jest kwas hialuronowy:

Jest to substancja występująca w naszym organizmie. Jego zadaniem jest wiązanie wody w skórze właściwej. Pełni rolę cementu wypełniającego przestrzenie międzykomórkowe. Nasz organizm sam produkuje kwas hialuronowy. Dlatego takie serum jest dobre dla osób ze skórą bardzo wrażliwą i alergiczną, ponieważ nie uczula. W młodej skórze jest go pod dostatkiem, co gwarantuje jej sprężystość i brak zmarszczek. Z wiekiem jego ilość maleje. Dlatego chętnie wprowadziłam kwas hialuronowy do pielęgnacji mojej skóry. Aż taka stara jeszcze nie jestem, bo 25+, ale stopniowo zacząć używać kwas hialuronowy nie zaszkodzi.

 Jak używam kwas hialuronowy:

Stosuję go dwa razy dziennie na twarz i szyję. Czasem też na inne obszary, które potrzebują nawodnienia, jak np. łokcie. Można stosować go na wilgotną skórę lub też na dłoni rozmieszać jego niewielką ilość z wodą. Ja jednak wolę dodawać go do kremu i razem zmieszane nakładać na skórę.


Jak działa kwas hialuronowy:

W kosmetykach stosuje się dwie formy kwasu hialuronowego: wielkocząsteczkowy i niskocząsteczkowy. Kwas wielkocząsteczkowy nie zostaje wchłonięty w głąb skóry, ponieważ jego cząsteczki są zbyt duże.  Tworzy on na powierzchni skóry okluzję (coś jakby nawilżający kompres), która wyłapuje wilgoć ze środowiska, a jednocześnie nie pozwala wodzie parować ze skóry. Kwas hialuronowy, który ja posiadam zbudowany jest ze znacznie mniejszych cząsteczek. Dlatego ma on możliwość wniknąć w naskórek i go uszczelniać, co przyczynia się do zwiększenia poziomu nawilżenia i ujędrnienia. Przyczynia się to do poprawy wyglądu skóry.

Co jeszcze warto wiedzieć:

Nie zawiera sztucznych barwników. Jest to produkt bezzapachowy. Ma postać bezbarwnego żelu. Kwas hialuronowy jest niekomedogenny. Dlatego osoby, które unikają parafiny w kosmetykach, powinny rozejrzeć się za kwasem hialuronowym. 
Starałam się zawrzeć tu wszystkie najważniejsze informacje, w jak najprzystępniej formie. Jednak uważam, że watro dodatkowo poczytać jeszcze inne opracowania na temat kwasu hialuronowego. 


Produkt, który ja używam znajduje się w wygodnym w użyciu pojemniku z pompką. Opakowanie jest nieco przezroczyste, dzięki czemu widać ile zawartości w nim jeszcze zostało. Jest to produkt bardzo wydajny. Kwas hialuronowy stosuję od 20 dni, a zużycie jest minimalne. To też dzięki temu, że wystarczy używać go w niewielkich ilościach. Pierwsze efekty działania kwasu hialuronowego zauważyłam już dość szybko, bo w pierwszym tygodniu jego stosowania. Produkt, który ja stosuję jest bardzo drogi, ale szukajcie kwasu hialuronowego w sklepach z półproduktami, bo tam można dostać go o wiele taniej.

Pojemność: 120 ml
Cena: 140 zł
Dostępność: cofamyczas.com
Skład: Hyaluronic Acid, Leucidal (konserwant otrzymywany z rzodkwi)

Używałyście już kwas hialuronowy ???

33 komentarze

  1. ojeju a coz to za nowosc ? swietne to serum

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest żadna nowość. Kwas hialuronowy jest od dawna dostępny, tylko ja do tej pory nie zwracałam na niego uwagi.

      Usuń
  2. Nie używałam ale trzeba będzie powoli zacząć go stosować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - ja postanowiłam wprowadzić go stopniowo do mojej pielęgnacji skóry.

      Usuń
  3. kurde, chyba trzeba spróbować

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię mieszać kwas hialuronowy z olejami lub kremami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z olejami go nie używałam, ale za to z kremami.

      Usuń
  5. Bardzo lubię kwas hialuronowy w pielęgnacji cery :) Kupuje go regularnie, tyle że ze sklepu z półproduktami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam styczności jeszcze z kwasem hialuronowym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem cena to troszkę przesada bo można go kupić o wiele taniej

    OdpowiedzUsuń
  8. Produkt przydatny, konkretny, ale cena przeraża. Szkoda.. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dostać kwas hialuronowy w sklepie z półproduktami - tam jest dużo tańszy.

      Usuń
  9. świetna sprawa szkoda że nie tańszy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Używałam kwasu hialuronowego z biochemii urody, dodawałam oleje i robiłam serum na noc. Muszę sobie kupić ale jakąś małą pojemność abym mogła zużyć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie miałam okazji poużywać kwasu hialuronowego, może w najbliższym czasie skusze się.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Od września stosuję kwas hialuronowy. Stosuję go na noc co drugi dzień na przemian z nawilżającym serum olejkowym (m.in.z olejem z zielonej kawy, olejem z wiesiołka). Spryskuję twarz hydrolatem i nakładam odrobinę kwasu hialuronowego na twarz, szyję i dekolt. Efekt jest super:-). Skóra jest nawilżona, sprężysta. Widzę również malutką poprawę w okolicy oczu- mniejsze zmarszczki jak je nazywam śmieszki;-). Co do samego kwasu jest bardzo wydajny, nie zapycha. Polecam wypróbować:-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - zgadza się. Kwas hialuronowy świetnie nawilża skórę, a do tego nie zapycha.

      Usuń
  13. Od dawna mam ochotę wypróbować działanie kwasu hialuronowego. Twój ma świetne opakowanie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam kosmetyki z kwasem hialuronowym, ale jeszcze nie stosowałam go w takim stężeniu, jak w przypadku serum, o którym piszesz. Może kiedyś się skuszę na wypróbowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie stosowałam jeszcze serum hialuronowego, choć kosmetyki z kwasem hialuronowym bardzo lubię ;) Fajnie, że ma wygodną pompkę, doceniam łatwość stosowania :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy kosmetyk, ale nie dla mojej skóry.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nie próbowałam nic z kwasem hialuronowym. Moze wlasnie skuszę się na ten produkt bo bardzo mnie zainteresował:)

    OdpowiedzUsuń